Blog o Seo Copywritingu

Keyword density, czyli o zagęszczeniu słów kluczowych w SEO copywriting ‘u

seo copywriting a keywords densityO gęstości słów kluczowych w tekstach SEO mówi się bardzo dużo, zazwyczaj w kontekście tego, aby nie stosować ich zbyt wiele. Czy jednak rzeczywiście należy obawiać się tego, że mogą one spowodować gorszą pozycję witryny?

Keyword density, czyli po angielsku zagęszczenie słów kluczowych to czynnik często wskazywany jako jeden z najważniejszych w zakresie SEO copywriting ‘u. W tym przypadku tekst powinien posiadać frazy kluczowe, ale często też pojawia się w związku z tym pytanie – jak wiele powinno ich być, aby nie było ich zbyt dużo ani też za mało? To pytanie nasuwa się każdemu kogo zainteresował seo copywriting.

Seo copywriting, a gęstość słów kluczowych według Google

Chociaż zazwyczaj uczula się każdego SEO copywriter ‘a na temat tego, aby nie stosował on słów kluczowych w dużej liczbie w tekstach, to jednak specjaliści Google wskazują, że w rzeczywistości nie ma to aż tak wielkiego znaczenia. Matt Cutts pracujący dla Google mówił już niejednokrotnie w wywiadach, że liczba słów nie powinna być czynnikiem, na który zwraca się dużą uwagę. Wskazywał on, że jeśli jednakowa fraza występuje dwa czy trzy razy na stronie, to nie ma to żadnego negatywnego wpływu na jej odczytywanie przez roboty wyszukiwarek internetowych. O wiele gorszym działaniem jest tutaj unikanie stosowania słów kluczowych, ponieważ wówczas roboty po prostu nie będą miały podstaw do tego, aby odpowiednio zindeksować stronę. W związku z tym choćby podstawowa wiedza o seo copywriting ‘u będzie dla Ciebie niezbędna.

Właściwe rozmieszczenie słów kluczowych

Będąc SEO copywriter ’em, zazwyczaj otrzymuje się już gotowe wskazówki co do liczby słów zastosowanych w tekstach, więc przeważnie nie trzeba zajmować się już zastanawianiem nad tą kwestią. Ważne są jednak inne sprawy, między innymi właściwe rozmieszczenie słów – nie powinny być one umieszczane zbyt blisko siebie, ale naturalnie rozpostarte w całym tekście. Najważniejsze z nich należy umieszczać na jego początku, nie wolno zapominać też o tym, aby wprowadzić je do śródtytułów, linków, podpisów obrazków – to też ma duże znaczenie.

Synonimy i odmiana przyjaciółmi SEO copywritera

Inną ważną kwestia jest też to, że zamiast skupiania się tylko i wyłącznie na słowach kluczowych, powinno się też stosować inne związane z nimi frazy. Dywersyfikacja jest tutaj jak najbardziej mile widziana i to także przez Google, a urozmaicony tekst będzie się naturalnie lepiej czytało, a nie jak specjalnie przygotowany tekst pod seo copywriting. Warto zatem stosować w treści synonimy, odmieniać słowa kluczowe przez przypadki oraz stosować je w różnych liczbach. Warto też pamiętać o tym, że nieraz użycie słów bez znaków diakrytycznych lub bez spacji również może przynieść, o dziwo, dobre rezultaty!

Leave a Reply

Sławek Gdak Specjalista ds. seo
Jeśli potrzebujesz mojej pomocy, masz jakiekolwiek pytanie wypełnij poniższy formularz.