Blog o Seo Copywritingu

Jak dobierać i umieszczać w tekście słowa kluczowe?

seo copywriting dobór fraz kluczowychOdpowiednie słowa kluczowe dopasowane do zawartości strony to podstawa w SEO copywriting ‘u. Jednak samo ich wybranie, a następnie zastosowanie musi być tak przeprowadzone, aby roboty wyszukiwarek mogły je właściwie rozpoznać i ocenić ich wartość – jak zatem wcielić się w rolę wirtualnego robota?

Wyszukiwarka Google jest niezwykle zaawansowanym narzędziem i nie każdy do końca zdaje sobie z tego sprawę. Trzeba pamiętać o fakcie, że to ona potrafi rozpoznawać synonimy wpisywanych do nich słów, sugeruje ich inną odmianę, a także poprawia błędy. Odpowiednie jej wykorzystanie może zatem przynieść bardzo pozytywne skutki, gdy chodzi o odpowiednią promocję strony internetowej poprzez optymalizację jej treści, a co za tym idzie seo copywriting – to początkowe zadanie jest niezmiernie ważne, ponieważ bez niego można zapomnieć o dobrych wynikach.

Na początku było słowo (kluczowe)

Należyte wybranie słów kluczowych to nomen omen klucz do powodzenia w SEO. To one mają odzwierciedlać to, co znajduje się na stronie, a także to, co wpisują do wyszukiwarki użytkownicy, poszukując jakichś produktów, informacji, firm. Seo copywriting jest sztuką pogodzenia potrzeb użytkowników i wyszukiwarek. Jeśli słowo kluczowe nie będzie odpowiadało zawartości strony, wówczas nici z dobrej pozycji. Gdy słowo będzie obejmowało swoim znaczeniem zbyt wiele, wówczas promocja będzie trudniejsza, trzeba zatem dbać o to, aby miało ono w miarę sprecyzowany sens.
Specjaliści słowa kluczowe biorą przede wszystkim z wyszukiwarki Google. Przydatne są w tym przypadku takie narzędzia jak Keyword Tool External, a także Google Analytics, dzięki któremu można sprawdzić statystyki strony oraz wejścia na nią z wykorzystaniem zastosowanych fraz.

Stosowanie fraz kluczowych w SEO copywriting ‘u

Przejdźmy jednak do sedna sprawy, a mianowicie do tego, jak umieszczać w tekście wyselekcjonowane już słowa kluczowe, ponieważ SEO copywriter przeważnie dostaje ich zestaw, na którego kanwie ma przygotować artykuły.
Frazy kluczowe powinno się stosować przede wszystkim oszczędnie, ponieważ zbyt dużą ich liczba oraz zagęszczenie mogą przynieść jeszcze więcej szkód niż pożytków. Najbardziej wartościowe słowa powinno umieszczać się na początku treści strony, ponieważ to tam są one najbardziej zauważalne zarówno przez internautów, jak i roboty wyszukiwarek. Również opłaca się stosowanie słów w nagłówkach oraz w opisach obrazków ilustrujących tekst czy też w anchorach linków – słowa powinny być przy tym rozrzucone po tekście, a nie nienaturalnie zgrupowane w jednym miejscu. Należy również odpowiednio je wyróżnić pogrubieniem, lub kursywą. Warto też pamiętać o stosowaniu różnych form słów, a także ich synonimów.

Podsumowując wiedza na temat seo copywriting ‘u jest niezbędna, aby skutecznie dobierać i umieszczać w odpowiednich miejscach słowa kluczowe.

  1. OlegOleg07-02-2013

    Nie wiem po co tyle pisać, skoro tak na prawdę tworzenie tekstów pod mieszarkę jest proste i zostało jasno i KRÓTKO opisane chociażby tutaj: http://www.coreblog.pl/pisanie-tekstu-pod-mieszarke-synonimow/

Leave a Reply

Sławek Gdak Specjalista ds. seo
Jeśli potrzebujesz mojej pomocy, masz jakiekolwiek pytanie wypełnij poniższy formularz.