Blog o Seo Copywritingu

Frazy kluczowe, a znaki interpunkcyjne w SEO copywriting ‘u

frazy kluczowe a znaki interpunkcyjne w seo copywriting 'uKwestie związane z zapisem słów kluczowych są dość ważne w SEO copywriting ‘u. Często jest tak, że dobierane są one na podstawie różnego rodzaju statystyk i osoby, które zlecają stworzenie tekstów z nimi, zwracają też dużą uwagę na to, aby były one zawsze identyczne. Nierzadko w tym kontekście pojawia się problem związany ze stosowaniem znaków interpunkcyjnych.

Przy pisaniu wartościowych tekstów przeznaczonych do działań SEO zawsze trzeba zwracać uwagę na to, aby były one poprawne pod kątem ortograficznym, gramatycznym i stylistycznym. Często jednak przedstawione do zastosowania w tekstach frazy, na przykład “nieruchomości warszawa” czy też “stomatolog gdańsk” nie są zbyt gramatyczne same w sobie. Klienci zazwyczaj życzą sobie, aby frazy zawsze były w takiej samej postaci, czyli nie można zmieniać w nich niczego – czy jednak jest to zasadne z punktu widzenia robotów wyszukiwarki Google?

Google, a kropki i przecinki w seo copywriting ‘u

Przede wszystkim są dwie szkoły – jedna mówi, że słowo kluczowe jest świętością, inna z kolei, że można oprócz jego podstawowej formy stosować także inne, na przykład synonimy, odmianę frazy, można te rozdzielać jej poszczególne części znakami interpunkcyjnymi. W pierwszym przypadku zazwyczaj ma się do czynienia z normalnymi preclami, czyli tekstami niekoniecznie muszącymi odznaczać się bardzo dobrą jakością, które zazwyczaj pisze się w dużej liczbie. W tym przypadku słowa kluczowe najczęściej zostawia się w takiej samej formie.

Z kolei jeśli chodzi już o lepsze teksty, na przykład te na zaplecze czy też artykuły tematyczne, które mają być zamieszczone na jakichś serwisach z publikacjami do przedruku, wówczas wcześniej wymieniona słowa kluczowe raczej nie będą wyglądały w tekście naturalnie.

Wszystko zależy jednak od zleceniodawcy – niektórzy po prostu wymagają takiej samej formy frazy kluczowej, inni z kolei nie zwracają na to tak dużej uwagi i zezwalają na zastosowanie przecinków, kropek, znaków zapytania czy innych znaków, które mogą rozdzielać poszczególne części frazy.

Google z kolei jest to obojętne, chociaż panuje przekonanie, że jest wprost przeciwnie. Wyszukiwarka nie zwraca bowiem uwagi na interpunkcję oraz słowo kluczowe ze znakami interpunkcyjnymi jest tak samo dla niej wartościowe jak to bez.

Jak zatem pisać?

Mimo to zawsze warto pisać tak, aby to klient zlecający teksty był z nich zadowolony. Zatem jeśli otrzymuje się zlecenie z wyszczególnionymi słowami, które mają być dokładnie takie same, wówczas nie ma co upierać się przy swoim stanowisku i obronie znaków interpunkcyjnych.

  1. MarioMario02-02-2016

    Fajna wiedza 🙂 Nie wiedziałem o kropkach 🙂

Leave a Reply

Sławek Gdak Specjalista ds. seo
Jeśli potrzebujesz mojej pomocy, masz jakiekolwiek pytanie wypełnij poniższy formularz.