Blog o Seo Copywritingu

Czym różni się SEO copywriting od zwykłego copywritingu?

seo copywriting czy copywriting jaka jest różnicaChociaż generalnie chodzi w nich o to samo, to jednak sposób kreowania przekazu reklamowego jest w nich zasadniczo inny – SEO copywriting oraz zwykły copywriting na potrzeby innych mediów to właściwie całkowicie dwa różne światy.

Dlatego też osoby, które pracowały na co dzień przy normalnym copywritingu, czyli zajmowały się kreowaniem kampanii reklamowych dla telewizji, radia, prasy, nie zawsze od razu odnajdują się w tym, co nazywa się SEO copywriting ‘iem. Przede wszystkim największą różnicą jest to, że tworzenie tekstów do pozycjonowania i optymalizacji stron internetowych to przygotowywanie ich nie tylko dla zwykłych użytkowników sieci, ale przede wszystkim dla wyszukiwarek internetowych, ponieważ to właśnie na ich mechanice opiera się całe SEO.

Pisanie dla Google czy dla internauty, największy problem w seo copywriting ‘u?

Google jest dzisiaj najpopularniejszą wyszukiwarką internetową i w polskiej branży SEO działalność promocyjna związana jest z nią. Zatem zadaniem copywritera, który będzie zajmował się tworzeniem tekstów na potrzeby Internetu, będzie zawsze pamiętanie o tym, że to właśnie ona będzie tą najważniejszą instancją i tutaj pojawia się seo copywriting.
Niemniej jednak stworzenie tekstu wcale nie powinno tylko i wyłączenie brać pod uwagę potrzeb wyszukiwarki internetowej – niezmiernie ważne jest również to, aby po prostu były to artykuły, które mogą zainteresować także normalnego internautę, ponieważ on też w tej skomplikowanej SEO układance jest bardzo ważny. Zatem różnica pomiędzy zwykłym copywritingiem oraz SEO copywriting ‘iem zasadza się głównie na tym, że ten pierwszy skierowany jest tylko do człowieka, drugi pod uwagę musi brać też zasady tworzenia tekstów tak, aby “podobały” się one też wyszukiwarce internetowej.

Spętani słowami kluczowymi

Kolejną z zasad, jakie dotyczą SEO copywriting ‘u, jest to, że zasadniczo w tworzeniu tekstów nie tylko trzeba pamiętać o tym, aby były one dobrej jakości i były ciekawe – ważna jest też kwestia zamieszczania w nich słów kluczowych – to one opisują stronę oraz odpowiadają temu, co użytkownicy wpisują do wyszukiwarki. Dzięki tym frazom możliwe jest zatem skuteczne pozycjonowanie. Osoba pisząca zatem teksty tak ukierunkowane nieraz musi zawierać w nich właśnie owe słowa i to czasem w niezmienionej formie. To na początku dość duże ograniczenie, również należy pamiętać o tym, aby były one odpowiednio rozmieszczone czy też wyodrębnione z tekstu.
Dlatego copywriter musi mieć w pamięci dość dużo zasad związanych z SEO copywriting ‘iem, a przy tym oczywiście być osobą kreatywną, z otwartym umysłem oraz posiadać dobry warsztat pisarski, aby móc tworzyć skuteczne teksty.

Leave a Reply

Sławek Gdak Specjalista ds. seo
Jeśli potrzebujesz mojej pomocy, masz jakiekolwiek pytanie wypełnij poniższy formularz.